Kontakt os







 

Henrik Qvortrup og TV 2 får hug af seernes redaktør på TV 2
Fredag 21. december 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
I 2007 - midt under valgkampen - skrev Se og Hør, at Nasar Khader havde fået lavet sort arbejde. TV 2 brugte en stor del af sin nyhedsflade på at dække historien tilbage i 2007. Men da Naser Khader tirsdag vandt retssagen over Se og Hør og blev tilkendt 25.000 kr. i erstatning, blev Khaders sejr ikke nævnt i hverken 16-, 18-og 19-nyhederne på TV 2. Og TV 2's politiske kommentaror Henrik Qvortrup, der dengang var chefredaktør for Se og Hør, forholdt sig helt tavs. 'Skadeligt for troværdigheden', siger Lars Bennike, seernes redaktør på TV 2.
Naser Khader vandt tidligere på ugen en retssag over Se og Hør, der med Qvortrup som redaktør tilbage i 2007 - midt under valgkampen - beskyldte Naser Khader for at gøre brug af sort arbejde. Den beskyldning var der ikke belæg for, viser dommen fra Københavns Byret.

Men det var ikke noget TV 2 havde lyst til at fortælle i tirsdagens nyhedsudsendelser.

Det fik iflg. BT flere af TV 2's seere til at kritisere dækningen, ligesom Henrik Qvortrup blev beskyldt for at have været blottet for 'moral og mandsmod'.

Det er en kritik, som TV 2's egen seerredaktør Lars Bennike forstår. Han mener, at TV 2's Henrik Qvortrup burde have stillet op i Khader-sagen, som fik store politiske konsekvenser dengang i 2007.

"Og TV 2 Nyhederne burde have givet nyheden om dommen en mere prominent behandling, ikke kun på den smalle news-kanal, men også i Nyhederne på hovedkanalen", lyder det fra Lars Bennike.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002