Kontakt os






 

Nævn: Ingen alarmklokker over SMS-afstemning i ’X Factor’
Torsdag 29. maj 2008
Af Karsten Jensen
 
Det ligger fast, at DR ikke må tjene penge på sine SMS-afstemninger. Det har Radio- og tv-nævnet slået fast efter, at B.T. har skrevet kritiske artikler om DR’s SMS-afstemninger i forbindelse med ’X Factor’. Til næste år vil Nævnet vurdere om DR har overholdt reglerne.
Radio- og tv-nævnet har netop holdt møde og formand, Christian Scherfig udtaler til B.T.:

”I forhold til den konkrete sag kan vi først tage endelig stilling, når der i foråret 2009 foreligger en public service redegørelse fra DR.

Så det vi havde oppe på mødet, var det rent principielle i sagen, hvor vi slår fast, at DR ikke må tjene på sin sms-tjeneste. Til gengæld må de godt oppebære et overskud i et program, som kan modregnes i et andet.”

Ifølge formanden har DR’s redegørelse om SMS’er i ’X Factor’ ikke fået alarmklokkerne til at ringe. Nævnet tager endelig stilling til sagen når DR næste år afleverer sin public service redegørelse og hele årets ”SMS-regnskab” kan præsenteres.

Foto: DR.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002