Kontakt os







 

UK: Svindel i 'Deal No Deal'
Torsdag 27. december 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Den britiske tv-kanal Channel 4 er iflg. The Times blevet idømt en bøde på 15.2 mio. kr. for aftalt spil i forbindelse med quiz-programmerne 'Deal no Deal' og 'Judy Say We Pay'. I begge udsendelser ringede seerne helt forgæves; de deltagende telefonquiz-deltagere var udvalgt på forhånd.
Ofcom har fundet det bevist, at den øverste ledelse for Channel 4 har været bekendt med, at mange millioner af briter, der ringede til programmet, blev ført bag lyset. Det skriver jp.dk.

I programmet 'Deal No Deal' er det meningen at seerne skal ringe ind til programmet for at afgøre, hvem der skal være med i konkurrencen om store pengepræmier. Men hvem der skulle igennem var aftalt på forhånd.

Det er bare ikke gratis at ringe, og de - anslået - omkring 18 mio. opkald har givet Channel 4 indtægter på 265 mio. kr.

Ofcom bebuder nu, at man har tænkt sig at følge diverse quiz-programmer meget tæt - og at man agter at slå meget hårdt ned i tilfælde af lignende tilfælde af bedrag af seerne.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002