Kontakt os







 

TV 2s ledelse revses af bestyrelsen
Onsdag 31. august 2005
Af Thomas Nielsen
 
Problemerne omkring TV 2 | Nyhedernes skandaløse indslag om den ikke-eksisterende indvandrerbande 'Triple A' vil åbenbart ikke bundfælde sig. I dag udtalte TV 2s bestyrelse utilfredshed med den måde hvorpå tv-stationens ledelse har handlet i sagen.
Problemet med nyhedsindslaget der aldrig skulle have været bragt - om den ikke-eksisterende indvandrerbande 'Triple A' - bliver ved med at forfølge TV 2.

Mere end en måned efter at det skandaløse indslag blev bragt i TV 2 | Nyhederne, må tv-stationens ledelse fortsat lægge ryg til massiv kritik fra organisationer, politikere og andre medier.

I dag fulgte TV 2s bestyrelse så op i den massive kritik af den måde hvorpå tv-stationens ledelse har handlet i sagen. Fra dagens bestyrelsesmøde hedder det i en udtalelse:

"Bestyrelsen for TV 2/DANMARK A/S har på sit møde i dag behandlet Triple A-sagen og udtaler i den forbindelse utilfredshed med ledelsens håndtering heraf. Sagen har skadet TV 2 | NYHEDERNEs troværdighed, og bestyrelsen har pålagt ledelsen at sikre, at dette ikke gentager sig".

Med denne udtalelse fra TV 2s bestyrelse, er den pinlige sag dog tilsyneladende ikke slut. Dels afventer man en afgørelse fra Radio og tv-nævnet og dels erfarer tvnyt.com, at et sagsanlæg, fra en af de unge der medvirkede i indslaget, er på vej mod TV 2.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002