Kontakt os







 

TV 2-redegørelse: Vi var i god tro
Torsdag 25. august 2005
Af Thomas Nielsen
 
TV 2 manipulerede ikke i indslagene om den påståede indvandrerbande 'Triple A', men var i god tro med hensyn til bandens eksistens, da indslagene blev sendt. Og de to unge indvandrere, der blev interviewet, var ikke lokket til at deltage under falske forudsætninger.
Det er TV 2s konklusion i den redegørelse, som tv-stationen nu har afleveret til Radio- og tv-nævnet, oplyser Ritzau.

TV 2s administrerende direktør, Peter Parbo, skriver bl.a. i redegørelsen:

"TV 2 | Nyhederne havde udelukkende det mål at tilvejebringe en redelig og velresearchet dækning af et samfundsmæssigt tema, som er genstand for stor opmærksomhed i Danmark".

TV 2 afventer nu Radio- og tv-nævnets afgørelse i sagen.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002