Kontakt os







 


Tirsdag 20. juni 2006
DR-medarbejder ser intet forkert i brugen af spindoktorer
DR’s studievært i TV Avisen Torsten S. Jansen mener, at danskerne har et forkert og amerikaniseret billede om brugen af spindoktorer. Jansen mener, at spindoktorerne er med til at højne niveauet hos politikere og blandt erhvervsledere. Læs mere

Tirsdag 20. juni 2006
TV 2 og TV3 bytter sportskampe
En større købmandshandel mellem TV 2 og TV3 medfører iflg. Politiken, at der igen vil blive vist fodbold på den landsdækkende tv-kanal TV 2. I stedet får TV3 en række kampe fra håndboldligaen, som TV 2 har rettighederne til indtil 2011. Det er denne aftale mellem TV 2 og TV3 der betyder, at TV3 har sagt nej til Anja Andersnes alternative håndboldliga. Mediawatch mener at næste skridt er at TV 2 og TV3 laver en fælles sportskanal. (SHN)

Tirsdag 20. juni 2006
TV3 sænker Anjas planer om piratliga
Anja Andersens storstilede planer om en privat håndboldliga er sat i bero, oplyser Radioavisen. Det sker efter at TV3 har afslået at være med i projektet, der er afhængig af en millionstor tv-kontrakt. "Eftersom tv-selskabet henvendte sig til mig og ikke omvendt, skuffer det mig naturligvis, at tv-selskabet ikke ville være med alligevel. Nu skal en række andre muligheder undersøges. Til det skal jeg bruge tid, og derfor er sagen foreløbig sat i bero", udtaler Anja Andersen. (SHN)

Tirsdag 20. juni 2006
Københavns Kommune indbringer DR for pressenævnet
Københavns Kommune klager nu over DR-programmet, der kastede et kritisk lys på forholdene for de ældre beboere på plejehjemmet Fælledgården på Østerbro. Det sker fordi pårørende mener, at en beboer på plejehjemmet blev filmet med skjult kamera i en "grænseoverskridende og krænkende situation", hvor han er delvist afklædt. Læs mere

Tirsdag 20. juni 2006
Tyrkiet: 56 borgmestre på vej i retten
En tyrkisk domstol godkendte mandag formelt en sag mod 56 borgmestre, som en statslig anklager kræver straffet for at sende et brev til Danmark om den kurdiske tv-station ROJ. Dermed er der åbnet op for, at retssagen mod borgmestrene indledes meddeler Ritzau og Reuters. Læs mere

Tirsdag 20. juni 2006
Viasat - med god kundeservice
Fredag afsluttedes dette års Danmarksmesterskab i Kundeservice. Viasat blev igen i år vinder blandt de danske medievirksomheder foran bl.a. Canal Digital, Berlingske Tidende, Bonnier Publications, Børsen, Politiken og DR. I den samlede konkurrence endte Viasat på en flot femteplads ud af de 85 virksomheder, der deltog. Samtidig forbedrede Viasat sin pointhøst i flere af de 11 kategorier i forhold til sidste år. Blandt andet i salgskundskab, afslutning og konklusion, kvalitet af lytning og relationsopbygning m.m. Konkurrencen kaldes også ”Teleperformance CRM Grand Prix 2006” og den gennemføres af firmaet Teleperformance A/S. (KJ)

Tirsdag 20. juni 2006
DR2's ’Normalerweize’ trailer med tykke kvinder gjorde ikke reklame for dameblad
Da DR1 den 20. februar i år viste en trailer for DR2-satireprogrammet ’Normalerweize’ fik det prompte en seer til at reagere. Hun mente, at traileren gjorde skjult reklame for magasinet ’Woman’, der især henvender sig til yngre kvinder. Læs mere

Tirsdag 20. juni 2006
Norge: De ældste børn svigter NRK
Kun 10 pct. af alle norske børn mellem 8 og 15 år foretrækker NRK i deres tv-valg. Det afslører en ny undersøgelse, der samtidig viser at børnene foretrækker TV 2, skriver Kampanje. Børnenes tilslutning til TV 2 ligger på 20 pct. og NRK overhaldes af Disney Channel, TV3 og TVNorge. Den nye undersøgelse viser dog samtidig at de 7 til 11-årige gerne vil se NRK, idet 36 pct. af denne gruppe foretrækker NRK. Når NRK3, som forventet begynder sending i efteråret 2007, i det digitale sendenet forventer NRK endnu bedre seertal for alle grupper af børn. (KJ)

Tirsdag 20. juni 2006
USA: Dan Rather forlader måske CBS
Efter 44 år hos CBS News er en af stationens højtprofilerede ankermænd, den 74-årige Dan Rather, måske på vej væk oplyser unavngivne kilder til Reuters, der får støtte af amerikanske aviser, der selvstændigt har opsnappet lignende. Både Dan Rather og CBS nægter at kommentere oplysningerne. Det forlyder, at Dan Rather i øjeblikket overvejer et tilbud om at være vært på et ugentlig 60 minutters program på HDNet. Dan Rathers kontrakt med CBS udløber først i november, men måske forlader Dan Rather CBS allerede i denne uge og formentlig senest i næste uge. Dan Rather har siden september 2004, hvor han bragte en usand historie om præsident George W. Bush, været under stærk kritik på CBS. (KJ)

Mandag 19. juni 2006
Mediesekretariatet laver mediestatisik
De første økonomiske nøgletal for de danske produktionsselskaber og radio- og tv-virksomheder og mange andre tal om mediebranchen er nu tilgængelige på nettet på en ny hjemmeside. Hjemmesiden er oprettet af Mediesekretariatet under Kulturministeriet i samarbejde med Danmarks Statistik og brancheorganisationerne. Læs mere

Mandag 19. juni 2006
Tyrkiet: Bandlysning af Grisling
Den statsejede tyrkiske tv-station, TRT, har forsøgt at redigere Grisling ud af Peter Plys-tegneserien med vennerne i 100 meter skoven. Grisling er en gris og ifølge tyrkiets religion et urent dyr. Redigeringen lykkedes ikke med tilfredshed så nu vælger TRT helt at undlade visningen, har flere tyrkiske medier skrevet i weekenden ifølge B.T. Men historien er ikke sand, fortæller tv-stationen. TRT afviser blankt historien og siger, at de slet ikke har købt rettighederne til Peter Plys. Læs mere

Mandag 19. juni 2006
Pres fra USA for at Danmark lukker ROJ TV
USA har i flere omgange presset på for at få Danmark til at lukke den kurdiske tv-station ROJ TV, oplyser Radioavisen. ROJ TV har sendetilladelse i København og sender film, børneprogrammer, talkshows og underholdning, kulturprogrammer, dokumentarfilm og nyheder til 28 mio. kurdere i 77 lande. Læs mere

Mandag 19. juni 2006
TV 2 tabte lønslagsmål med Jørgen Leth
Da TV 2 smed Jørgen Leth på porten som cykelsport- kommentator - fordi han havde skrevet en bog TV 2 ikke kunne li' - havde Jørgen Leth en kontrakt med TV 2 om bl.a. Tour de France, der fortsat løb tre år. TV 2 forsøgte at slippe ud af kontrakten for at finde "en fornuftig ordning", som Morten Stig Christensen, sportschef på TV 2, udtrykte det. Det lykkedes ikke. Iflg. Ekstra Bladet i dag får Jørgen Leth hver en krone han iflg. kontrakten har krav på. "Jeg har en god fratrædelsesordning med tre års løn, som jeg godt kan være tjent med. Til gengæld kan jeg selvfølgelig ikke arbejde for konkurre- rende kanaler. Jeg søger ikke job og er ikke særlig sulten, for jeg har projekter nok at give mig i kast med", siger Leth. (SHN)

Mandag 19. juni 2006
Jonas siger farvel til Dolph
Skuespilleren Jonas Schmidt, der er mennesket inde i den blå politisk ukorrekte DR2-flodhest, Dolph, siger nu efter tre sæsoner farvel til Dolph. Læs mere

Mandag 19. juni 2006
Kanal 5 begynder casting til danseshow
Som tvnyt.com skrev fredag har Kanal 5 i august et nyt talentshow i støbeskeen – og nu begynder Kanal 5 sin casting. Den første casting er i denne uge i København, og senere på sommeren følger auditions i Odense, Fredericia, Århus og Ålborg. Læs mere

[<] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [>]









  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002