Kontakt os







 


Torsdag 10. februar 2005
Tv flyttede flest tvivlerstemmer ved valget
Mandag aften var der næsten 900.000 danskere, der stadig var i tvivl om, hvor de ville sætte krydset næste dag. Den endelige beslutning blev især påvirket af de sidste valgudsendelser i tv, og rigtig mange tvivlere endte med at stemme radikalt. Det viser målinger, som Gallup har foretaget for Berlingske Tidende lige op til og under valget. Tv-udsendelserne var den faktor, der havde størst betydning for de vælgere, der først besluttede sig på selve valgdagen. 16 procent siger, at det var udsendelserne, der fik dem til at beslutte sig. (TN)

Torsdag 10. februar 2005
De har budt på TV 2
Fire konsortier/medieselskaber vides med sikkerhed at have budt på TV 2 Læs mere

Torsdag 10. februar 2005
SBS-køb af betalings-tv varsler magtkamp
SBS Broadcasting har som bekendt købt betalings-tv-selskabet bag Canal+. Dermed matcher SBS bedre sin svenske konkurrent, MTG, som ejer Viasat og TV3. Nyt slag om TV-magten lurer. Læs mere

Torsdag 10. februar 2005
Flere måneder til salget af TV 2
Kulturministeriet forudser nu, at der går flere måneder inden salget af TV 2 endeligt afgøres. Flere faktorer er i spil. Ny minister kan yderligere forsinke processen, siger afdelingschef Jesper Hermansen. Læs mere

Torsdag 10. februar 2005
USA: Reklamer udsolgt til Oscar-show
Den årlige uddeling af Oscar-priser finder sted den 27. februar, og samtlige reklamespots i showet er udsolgt, skriver Wall Street Journal iflg. Berlingske Tidende. Prisen for 30 sekunders reklametid under showet er i år i gennemsnit 1,6 mio. dollar, 9,3 mio. danske kroner - godt en halv million mere end sidste år, hvor 43 mio. seere så Ringenes Herre vinde den gyldne statuette for bedste film. Oscar-showet er traditionelt den næstmest sete tv-begivenhed i vinterhalvåret i USA. Uddelingen af prisen foretages af The Academy of Motion Picture Arts and Sciences, der netop har forlænget sin kontrakt med tv-selskabet ABC frem til 2014. (TN)

Torsdag 10. februar 2005
Italien: Tv-drama ophidser nabolande
Et italiensk historisk tv-drama har pustet liv i smertefulde minder fra 2. verdenskrig, skriver Politiken. 7,5 mio. italienere så søndag aften første afsnit af et stærkt omdiskuteret tv-drama, der handler om massakren på mindst 15.000 italienere, der bl.a. fandt sted i Slovenien og Kroatien. Massakren blev efter krigen dysset ned af italienske politikere og historikere. Men tv-serien er i allerhøjeste grad blevet en varm politisk kartoffel. Længe før serien kom i nærheden af de italienske tv-skærme kom der vrede ord fra både Slovenien og Kroatien, der ikke mener, at serien portrættererer sandheden. (TN)

Torsdag 10. februar 2005
USA: Livsstilsdronning fra fængsel til tv-stjerne
Den fængslede livsstilsdronning Martha Stewart bliver stjernen i et af USAs mest populære Reality Shows. Læs mere

Torsdag 10. februar 2005
Dansk Folkeparti klager over DRs valgdækning
Dansk Folkepartis leder Pia Kjærsgaard er vred over den behandling, som partiet har fået i de elektroniske medier. Hendes vrede gælder specielt i DR og det resulterer nu i en klage, skriver Jyllands-Posten. "DR er en public service-kanal, og så kan det ikke passe, at næsten alt skal dreje sig om statsminister Anders Fogh og Socialdemokraternes formand, Mogens Lykketoft. Jeg føler, at vi andre partier nærmest er blevet tilsidesat. Vi blev stort set ikke kontaktet, med mindre der var noget negativt", siger Pia Kjærsgaard, som allerede har givet udtryk for sin utilfredshed over for DRs nyhedsdirektør, Lisbeth Knudsen. (TN)

Onsdag 9. februar 2005
Sverige: SBS køber Canal Plus
SBS Broadcastings svenske afdeling, Kanal 5 Holding AB, har nu købt alle aktier I C More Group AB, der driver Canal Plus. Prisen er ca. 270 mio. Euro. Markus Tellenbach, direktør, SBS, kan dog endnu ikke afsløre om Canal Plus vil blive drevet som et lokalt eller et nordisk selskab. Indtil videre vil der ikke ske omlæg- ninger i ledelsen. Canal Plus driver betalingskanalerne Canal+, Canal+ Film2, CMore Film, Canal+ Sport m.fl. Herhjemme driver SBS bl.a. TV Danmark, Kanal 5, Voice TV og The Voice. (KJ)

Onsdag 9. februar 2005
Italien: Strejke hos RAI aflyser VM-slalom
Mændenes storslalom, der skulle have været afviklet onsdag, er blevet aflyst på grund af en strejke hos den italienske tv-station RAI, der skulle sende fra løbet, skriver Politiken. På grund af strejken kunne løbet ikke transmitteres ordentligt, og det internationale skiforbund valgte derfor i samråd med den europæiske sammenslutning af nationale radio- og tv-stationer (EBU) at aflyse løbet. (TN)

Onsdag 9. februar 2005
Grove fejl i TV 2s valgprognoser
Mens TV 2s exit poll fra Megafon ramte bedst, så gik den helt gal for TV 2s egne valgprognoser i starten af valgaftenen i går. Prognoserne viste bl.a. fremgang for Venstre, voldsom tilbagegang for Socialdemokratiet og så så Enhedslisten ud til at blive større end SF. "Der skete en fejl. Det er vi ikke særlig stolte af", siger TV 2s nyhedschef Michael Dyrby til Politiken. "Vi fik meget store mængder valgresultater ind i løbet af meget kort tid. Om det er måden, vi fik tallene ind på, eller måden vi behandlede dem på, ved vi ikke. Men et eller andet sted er der sket en fejl, formoder jeg", siger Michael Dyrby, der nu vil evaluere, hvad der gik galt. (SHN)

Onsdag 9. februar 2005
Flest fulgte valget på TV 2
DR havde sat alle sejl til for at slå TV 2 på valgaftenen. Selv om forskellen mellem DR 1 og TV 2 denne gang var mindre end ved tidligere folketingsvalg , så valgte langt de fleste - i alt 992.000 - at følge slagets gang i selskab med TV 2s valgankermænd Jes Dorph-Petersen og Kaare R. Skou. Kun 800.000 fulgte Tine Gøtzsche og Reimer Bo Christensen på DR 1. Partilederrunden så 616.000 på TV 2 og 512.000 på DR 1. Til gengæld kan DR glæde sig over at have flest seere til den afsluttende partilederdebat. Læs mere

Onsdag 9. februar 2005
TV 2 tættest på valgresultatet
TV 2 kunne åbne valgaftenen i går kl. 19 med at præsentere et foreløbigt valgresultat, der lå ganske nær det endelige valgresultat. For femte valg i træk var det TV 2s analyseinstitut Megafon, der kom tættest på landsresultatet. Det var Megafons exit poll, der tidligt på aftenen ret præcist kunne ramme det endelige valgresultat. Iflg. TV 2 ramte exit poll'en kun 1,7 pct. ved siden af det endelige valgresultat. DR benyttet Epinion, og her blev der skudt 2,5 pct. forkert. (SHN)

Tirsdag 8. februar 2005
DR og TV 2 i kamp om exit polls
Både TV 2 og DR bringer exit polls-målinger kl. 19 - til folketingspolitikernes store irritation. Tidligere har det kun været TV 2, der har offentliggjort exit polls-målinger, men denne gang er DRs TV-Avisen gået med i dette meningsmålings-kapløb for fuld hammer, skriver B.T. Læs mere

Mandag 7. februar 2005
DR sender valgprogram på nettet
Allerede fra i morgen tidlig vil DR sætte fokus på Folketingsvalget - bl.a. med ekstra timenyheder. Og tirsdag aften får interesserede Internet-brugere i udlandet mulighed for at følge DRs valgudsendelser; det sker i den såkaldte valgplayer på dr.dk/nyheder. Læs mere

[<] 1 2 3 4 5 6 7 [>]








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002