Kontakt os







 


Mandag 14. oktober 2002
UK: Sex skal redde Channel 4 seertal
Seertallet til Channel 4 har været i frit fald igennem nogen tid. Men nu skal en ny serie, der sætter fokus på briternes sex-liv få seertallet op igen. Guardian skriver at "Britain in Bed" angiveligt skulle blive den mest komplette og nøje gennemgang af nationens sexualitet, forhold og sexuelle vaner. Channel 4's markedsandel i de fire første uger af efterårssæsongen faldt 14 %, mens det i prime time så endnu værre ud; her var faldet på hele 20 %. (SHN)

Mandag 14. oktober 2002
Ny Disney-kanal bliver uden reklamer
Når Viasat i slutningen af februar 2003 lancerer den nye Disney-kanal på dansk, så bliver det uden reklamer, skriver Berlingske Tidende i dag. Kim Poder fra Viasat lægger ikke skjul på, at den nye Disney-kanal skal ses som et modtræk mod konkurrenten Canal Digital, der har succes med Cartoon Network. Disney kanalen betyder i øvrigt at kunderne hos Viasat kan vente prisstigninger. (SHN)

Mandag 14. oktober 2002
DF og V vil gøre TV 2 Zulu gratis
Kulturminister Brian Mikkelsen sagde lørdag til B.T., at seerne var blevet bondefanget og misbrugt i forbindelse med TV 2s planer om at gøre TV 2 Zulu til betalingskanal, men at han ikke havde mulighed for at forhindre TV 2s planer ved lovgivning. Men det mener Dansk Folkeparti og Venstre er muligt, og de vil nu tage ministeren på ordet. Læs mere

Fredag 11. oktober 2002
Kongehuset populært hos ældre seere
DR indledte den 1. oktober en ny udsendel-sesrække på 10 afsnit om de kongelige. Første afsnit i tirsdags havde i alt 782.000 seere. Det er flotte seertal, og i sammen-ligning med lignende programmer på TV 2, ligger DRs start på Kongehuset en anelse over niveauet, oplyser Mediaedge:cia. Det er fortrinsvis de ældste, som har taget programmet til sig. Hver tredje dansker over 50 år fulgte med i Kongehuset.

Fredag 11. oktober 2002
Sverige: TV4 på vej med sportskanal
TV4 har ambitioner om at levere mere end én tv-kanal til svenskerne, og den første - af flere - kanaler, lanceres januar eller februar 2003. Den nye tv-kanal, der endnu ikke har fået noget navn, vil især satse på sport og spil. TV4 har allerde investeret 45 mio. svenske kr. (36 mio. danske kr.) i nyt studieudstyr, der skal anvendes i forbindelse med den nye tv-kanal, der fra starten ventes at få en penetration circa halt så stort som moderkanalen TV4 har i øjeblikket. (SHN)

Fredag 11. oktober 2002
Finland: Analog videredistribution af digital-tv bliver tilladt
Den finske regering har godkendt et forslag om ændring af ophavsretslovgivningen, således at det nu bliver tilladt at videresende digitale tv-programmer i det analoge net, oplyser Medier i Norden. (SHN)

Fredag 11. oktober 2002
Jon vinder - måske - Popstars på TV 2
Når realityshows ruller over skærmen går debatten om programmerne - og en eventuel vinder - altid højt på internettet. Popstars på TV 2 er ingen undtagel-se. Sidst i september begyndte ubekræftede rygter at intensiveres om, hvem vinderen af Popstars bliver. Et af de mest vedholdende rygter går på, at det bliver Jon, der bliver vinderen af TV 2s iscenesatte realityshow. Læs mere

Fredag 11. oktober 2002
Tv-pris til TV 2 dokumentar
Dokumentarprogrammet ’Alisons baby’ har netop vundet den største europæiske tv-pris på 25.000 euro, Prix Italia, skriver TV 2|medienyt. TV 2 er co-producent på dokumentaren, der er et internationalt dokumentarprojekt. Programmet handler om Alison Lapper, der blev født uden arme og med en kort krop og som trodsede alle sine omgivelsers advarsler om at få et barn. (KJ)

Fredag 11. oktober 2002
Vil have program-breaks forbudt
Radio- og tv-nævnet har i et høringssvar til Kulturministeriet foreslået et forbud mod at tv-stationerne afbryder deres udsendelser for at vise reklamer for deres egne programmer, skriver Politiken. Forbuddet får støtte af Dansk Folkepartis Poul Nødgaard, der er partiets mediepolitiske ordfører. Læs mere

Fredag 11. oktober 2002
Zulu-krigen bølger højt
TV 2 Zulu beskyldte i går TvDanmark for at benytte mafia-lingende metoder i kampagnen omkring Zulus overgang til at blive en delvis betalingsfinansieret kanal. B.T. afslører nu i dagens udgave af avisen at TV 2 har ’fiflet’ med sandheden. Læs mere

Torsdag 10. oktober 2002
DR ville gerne sende DR2 i Randers
"Det er ikke rigtigt, hvis det fremstilles som om vi ikke var interesserede i at sende DR 2 i Randers", siger teknologichef Paul Samsøe til tvnyt.com som en kommentar til at lokal-tv nævnet i Randers valgte TvDanmark frem for DR 2. Formelt udløber DR 2's sendetilladelse til at bruge lokal-tv kanalerne til marts 2004, men Randers er så stor en by, at man nok gerne ville have sendt i Randers alligevel - selv om det teoretisk kun ville blive frem til marts 2004. DR havde dog valgt at skrive til Kulturministeriet inden man gav endelig besked til Randers-nævnet, og det kunne nævnet i Randers altså ikke vente på. Nævnet gav sendeilladelsen til TvDanmark i går. (SHN)

Torsdag 10. oktober 2002
TvDanmark fik sendetilladelse i Randers
Lokal-tv Nævnet i Randers gav i går onsdag sendetilladelse til "Foreningen Randers Lokal TV" - hvilket i praksis vil sige Frontier i Århus og dermed TvDanmark. Et flertal i nævnet var ellers mest tilbøjelige til at DR2 skulle have den ledige frekvens, men DR virkede ikke særligt interesserede, skriver Randers Amts Avis i dag. (SHN)

Torsdag 10. oktober 2002
Tv-stjerne anklaget for spirituskørsel
Skuespilleren Dejan Cukic, der i øjeblikket kan ses i DR satsningen Nikolaj & Julie, er blevet blevet anklaget for spirituskørsel. Dejan Cukic har blandt andet ernæret sig ved ølreklamer på tv for Carlsbergs, skriver Ekstra Bladet i dag, der også fortæller at Dejan Cukics promille var på 1.51 promille. Skuespilleren ønsker, ifølge avisen, ikke selv at kommentere anklagerne. Ølreklamerne har været sendt på TV3, der godt må vise alkoholreklamer. (KJ)

Torsdag 10. oktober 2002
Jason Watt ny studievært på TV3
Racerkøreren Jason Watt kan nu skrive studievært på visitkortet. Fredag 18. oktober kl. 19.30 vil det nye TV3-program ’NEXT GAME’ få premiere. Programmet har fokus på PC- og konsol-spil i alle genrer. Læs mere

Torsdag 10. oktober 2002
TV 2 i frontalangreb mod TvDanmark
TV 2 beskylder nu TvDanmark for at bruge mafia-metoder, og økonomidirektør for TV 2 erklærer i dagens udgave af B.T., at det er det værste, han har oplevet i sine 12 år i tv-branchen. Årsagen til de hårde ord er "Foreningen Boycot TV 2 Zulu", hvis kampagne iflg. avisen skulle være blevet nøje planlagt i tæt kontakt med TvDanmarks informationschef, Lars Kaspersen (billedet). Lars Kaspersen fastholder, at TvDanmark ikke står bag foreningen. Tværtimod har TvDanmark klart afvist et formaliseret samarbejde med foreningen. Læs mere

[<] 1 2 3 4 5 6 7 8 [>]








  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002