Kontakt os







 


Onsdag 22. januar 2003
TV 2-køber slipper for mulig million-regning
TV 2s eventuelt kommende ejer kommer ikke til at sidde med en økonomisk begmand, hvis tv-stationen kommer til at betale statsstøtte tilbage, således som EU-kommissionen truer med. Det skriver Politiken.dk, der citerer en pressemeddelelse fra kulturminister Brian Mikkelsen, der mener at Kommissionens hold-ning understøtter regeringens ønske om privatisering: "Den blandingsfinansiering, som TV 2 hidtil har levet af, er ikke hensigtsmæssig. Derfor fortsætter vi naturligvis med at gennemføre planerne om at omdanne TV 2 til et statsligt aktieselskab med henblik på privatisering", siger ministeren. Det ventes at Kommissionens afgørelse foreligger om et par måneder. (SHN)

Onsdag 22. januar 2003
Afghanistan: Fem tv-stationer lukket
Afghanistans højesteretspræsident, Maulawi Fazl Haji Shinwari, har lukket fem tv-stationer, fordi de har vist delvist afklædte kvinder og obskønne scener fra spillefilm. Dette er anstødeligt mod islam og moralen, sagde Shinwari i går iflg. Reuters. (AB)

Onsdag 22. januar 2003
EU vil kulegrave TV 2s økonomi
Midt i balladen om direktørskifte og privatisering af TV 2 iværksætter EU-Kommissionen en officiel undersøgelse af hele økonomien hos den statsejede danske TV-station. Mistanken er, at TV 2 fra 1995 og frem til i fjor er blevet "overkompenseret" med langt over en halv milliard kroner. Det skriver Berlingske Tidende i dag. Beslutningen om nu at gennemgå samtlige TV 2s økonomiske transaktioner med tættekam blev taget efter en klage fra konkurrenten TvDanmark. (SHN)

Tirsdag 21. januar 2003
Politiken ligner ikke en TV 2 køber
Politikens chefredaktør Tøger Seidenfaden rasede voldsomt over Cristina Lages afgang i sidste uge og talte om Berlusconi-tilstande. Seidenfaden hævdede, at TV 2s privatisering vil betyde et kvalitetsfald i programfladen. Venstres medieordfører Jens Rohde mere end antyder, at Politikens Hus dermed har forringet sine muligheder for at købe TV 2 - eller mere realistisk - optræde i et konsortium, der køber TV 2. Læs mere

Tirsdag 21. januar 2003
TV 2 Zulu gimmick mod antenneforeninger
TV2 Zulu med Casper Christensen i spidsen har rykket teltpælene til provinsen for at hverve unge Zulu-fans til at møde op ved generalforsamlingerne i de lokale antenneforeninger og stemme tv-kanalen, der blev betalingskanal 1. januar, ind på skærmen igen, skriver B.T. i dag. Dusør: Man kan blive statist i 'Langt fra Las Vegas'. "Det er en gimmick, vi bruger som reklame", indrømmer marketingchef for Zulu, Eva Hansen. Læs mere

Tirsdag 21. januar 2003
Zulu laver dokumentarserie om TV Glad
Udstyret med kamera, mikrofon og et helt specielt kendskab til mennesker har tv-tilrettelæggerne Pernille Rose Grønkjær og Maiken Wexø fulgt livet på TV Glad i seks måneder. TV Glad er en tv-station, hvor de fleste medarbejdere er udviklingshæmmede. I otte programmer på TV 2 Zulu får seernne et indblik i hverdagen på TV Glad - første gang i morgen onsdag kl. 21.00. Læs mere

Mandag 20. januar 2003
USA: Jennifer Aniston fra 'Friends' kåret som bedste skuespiller ved Golden Globe
Ved det store prisuddeling Golden Globe i Hollywood natten til i dag mandag dansk tid blev Jennifer Aniston (billedet) fra tv-serien "Friends" kåret som bedske skuespiller i en tv-serie. Hun modtog prisen idet hun humpede op på scenen med en stok pga. en brækket tå. Bedste skuespiller i tv-drama blev Edie Falco for hans præstation i The Sopranos (kendt i Danmark fra TV 2). 'The Shield' (som vi endnu har til gode på dansk tv) blev kåret som bedste tv-drama. Der var også en pris til Kim Cattrall fra 'Sex and the City' (kendt fra TV3) for bedste kvindelige birolle. (SHN)

Mandag 20. januar 2003
Gladsaxe ch. 8, 23 og 60 ude af drift
Siden i morges har en del københavnere været uden tv på kanal 8 (DR 2) og på de to lokal-tv kanaler 23 og 60, der alle sendes fra Gladsaxe. Det skyldes, at elværket er i færd med at udskifte en transformer på værkets transformer-station ved sendestationen i Gladsaxe. De tre nævnte kanaler har ikke et nødstrømsanlæg og er derfor off air. Det ventes at arbejdet er tilendebragt - og at de tre kanaler dermed er tilbage i luften - i løbet af eftermiddagen. (SHN)

Mandag 20. januar 2003
USA: Nu 1.719 tv-stationer i USA
FCC har offentliggjort en statistik over antallet af radio- og tv-stationer i USA pr. 31. december 2002. Den viser, at der findes 755 kommercielle UHF stationer, 583 kommercielle VHF stationer og desuden 381 ikke-kommercielle tv-stationer - i alt ikke mindre end 1.719 forskellige tv-stationer i USA. (SHN)

Mandag 20. januar 2003
UK: BBC går i samarbejde med Al-Jazeera
BBC har lavet en aftale med den arabiske nyhedsstation Al-Jazeera om gensidig brug af sendeanlæg. F.eks. kan BBC nu bruge Al-Jazeeras satelitter for at berette fra den afghanske hovedstad Kabul. (AB)

Fredag 17. januar 2003
mini Zulu har 6 pct. af børneseningen 7-9
Zulu er på vej til at fange børnene med mini Zulu. Zulus børneprogrammer kl. 7-9 på sendes på hverdage, men efter en sløv start har Zulu i uge 2 fået ca. 6 procent af børne seningen i dette tidsrum. Der er for mini-Zulu fortsat langt op til TV3, Cartoon Networks, TV 2 og TvDanmark2, der alle i efteråret 2002 lå omkring 20 procent af børnenes TV-seningen om morgenen på hverdage. Kilde: Gallups TV-meter ifølge Mediaedge:cia. mini Zulu har iøvrigt fået sit eget domainenavn på internettet, men indtil videre er sitet kun bestående af en lille flash-animation med den lille mini-kriger. (KJ)

Fredag 17. januar 2003
Sundhedsministeriet hindrer øl-reklamer
Indtil videre er belægningen af øl og såkaldte OTC-reklamer på TV 2, TvDanmark2 og i radioen begrænset, skriver Mediaedge:cia i dag. OTC-reklamerne er slet ikke nået frem til skærmen eller højtaleren endnu, fordi en justering af kravene om detaljeret produktinformation i reklame ikke er på plads. Sundhedsministeriet skal nemlig også acceptere ændringen af lovgivningen. Det er nødvendigt for, at de lovpligtige forbrugeroplysninger i reklame, der hidtil var været indrettet til printmedier, tillempes brug i tv og radio, oplyser Mediaedge:cia. (KJ)

Fredag 17. januar 2003
Camilla Ottesen går til radioen
Da Camilla Ottesen i sommer lavede det bimediale produkt Tournesol fik hun blod på tanden til at prøve flere kræfter med radiomediet. Nu forlader hun børnepro-grammet Rutsj for at stå tidligt op og lave morgenradio på P3 sammen med Mads Steffensen. Programmet Rutsj fortsætter, men med Peter Frödin i stedet. Seerne skal dog ikke fortvivle; Camilla Ottesen forsvinder nemlig ikke helt fra tv-skærmen. Når MGP 2003 - De unges Melodi Grand Prix og det internationale MGP for børn sendes henholdsvis 3. maj og 15. november bliver det begge gange med Camilla som vært. Læs mere

Fredag 17. januar 2003
Besparelser i vente på TV 2
TV 2s nytiltrådte privatiseringsvenlige administrerende direktør Peter Parbo ventes at indføre store besparelser på Kvægtorvet så stationen kan hænge sammen uden de 200 millioner kroner i licenspenge, som TV 2 vil miste med regeringens privatieseringsplan. Parbo vil ifølge Børsen ikke tage stilling til om der vil ske en fyringsrunde, skriver Ritzau ifølge Berlingske Tidende i dag. (KJ)

Fredag 17. januar 2003
Biker Jens stadig sur på Se & Hør
Ved gallapremieren på den nye James Bond film ’Die another day’ i går mødte ’Biker’ Jens op iført et nydelig jakkesæt og en hue, der på det bestemteste viser hvilket ugeblad bikeren IKKE læser. På den sorte hue stod der nemlig ”Fuck Se & Hør” – eller rent faktisk bare ”Fuck” ved siden af et Se & Hørs logo. Tv-værten ’Biker’ Jens røg uklar med ugebladet under visningen af Robinson Ekspeditionen 2002. Billedet Jens Romundstad med hue kan ses på dagbladet B.T.s hjemmeside på adressen: http://www.bt.dk/Tema.pl?fid=100018841&aid=125447 (KJ)

[<] 1 2 3 4 5 6 7 [>]








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002