Kontakt os






 


Tirsdag 4. oktober 2005
TV 2 lukker 'Rundfunk' til nytår
Ungdomsprogrammet 'Rundfunk' lukkes ved udgangen af december, oplyser TV 2 | medienyt. Programmet har i nogen tid haft faldende seertal, men nedlæggelsen af programmet er først og fremmest et led i en ændret strategi, der skal styrke udsendelser for børn og unge på TV 2 fra 2006. (SHN)

Tirsdag 4. oktober 2005
'Ørnen' tilbage på søndag
Krimi-odyseén 'Ørnen' er tilbage på DR1 søndag den 9. oktober kl. 20 med 8 nye afsnit. Hallgrim Hallgrimson fortsætter kampen for at overleve den grænseoverskridende kriminalitet og sine egne indre dæmoner. Da serien sluttede i sidste sæson så knap 1.6 mio. med. Ørnen har siden lanceringen af de første 8 afsnit i 2004 haft premiere i Tyskland og Norge og Island. (KJ)

Tirsdag 4. oktober 2005
TV 2 vandt fredagsunderholdningen
DR og TV 2 havde fredag aften bestemt sig for at underholde de danske hjem samtidig. DRs stort anlagte underholdningsprogram ’Showtime’, begyndte kl. 20 og havde ifølge TNS Gallup TV-Meter 576.000 seere og programmet fik en vurdering på 3.6. Læs mere

Tirsdag 4. oktober 2005
Producenter kritiserer udbudsregler
Forholdet mellem udbud og efterspørgsel er ikke lige hvis der kigges på antallet af produktionsselskaber og tv-stationer. Udbuddet er langt større end efterspørgslen og derfor har produktionsselskaberne svært ved at skabe sunde forretningsøkonomier. Branchen peger ikke selv på, at produktionsudbuddet er for stort, men mener derimod, at politikerne bør regulere markedet så branchen kan ’boome’ og opfordrer politikerne til at rette blikket mod England. Læs mere

Tirsdag 4. oktober 2005
Medierne taler ikke med indvandrere
En undersøgelse fra Ugebrevet A4 viser, at de danske medier stort set aldrig bruger indvandrere som kilder i nyhedsudsendelserne. I TV 2 | Nyhederne har kun 2.5 pct. af indslagene indvandrerkilde, men dermed er TV 2 faktisk det medie der klarede sig bedst i undersøgelsen. Til gengæld er der i TV-avisen (kl. 21) kun 0.8 pct. af indslagene, der har en eller flere indvandrere som kilde. Læs mere

Tirsdag 4. oktober 2005
Quatar/UK: Al-Jazeera International hyrer tidligere BBC-vært
Der har længe verseret rygter om, at Sir David Frost har haft forhandlinger med den arabiske tv-station Al-Jazeera om et job og nu skriver MediaGuardian, at den tidligere BBC-journalist ér blevet ansat. Frost er kendt for at have et imponerende arbejdsmæssigt netværk i sit hjemland, men også USA. Læs mere

Tirsdag 4. oktober 2005
Nye TV 2-kanaler samles i TV 2 Networks
TV 2 samler nu alle sine aktiviteter omkring nye tv-kanaler i TV 2 Networks - under ledelse af Palle Strøm og Keld Reinicke. Sammenlægningen betyder, at TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 FILM samt fremtidige tv-kanaler fremover vil blive drevet i TV 2 Networks. Frode Munksgaard fortsætter som Charlies kanalchef. Læs mere

Tirsdag 4. oktober 2005
Canal+ har tv-rettighederne til NHL
Canal+ fortsætter med at satse på sporten. Canal+ har netop underskrevet en ny aftale med NHL om ishockey-rettighederne. Læs mere

Tirsdag 4. oktober 2005
TV 2 afbrød børneprogram med reklame
Radio- og tv-nævnet har dømt TV 2 skyldig i reklameabrydelse den 29. april 2005 i børneprogrammet ’Martin & Ketil’. (KJ)

Mandag 3. oktober 2005
Kanal København meldt for at sende porno
Den københavnske lokal-tv-station, Kanal København, er iflg. Ritzau blevet politianmeldt af Foreningen Pornofrit Miljø, for at have sendt pornofilm søndag formiddag, hvor der ellers normalt skulle have været sendt børne- og kirkeudsendelser. Læs mere

Mandag 3. oktober 2005
Fortsat ingen TV 2 til Viasat kunder - Viasat undrer sig og TV 2 afviser
Hos Viasat undrer man sig over, at TV 2 bevidst fra- vælger Viasat som distributions-platform. TV 2 lancerer en ny film-kanal og heller ikke denne kanal vil kunne modtages af Viasats mange parabolkunder, men kun af Canal Digital. Men TV 2 er godt tilfreds med sin Canal Digital-aftale. ”Det er selvfølgelig sælger, der bestem- mer hvem man vil sælge til”, udtaler MTGs adm. direktør Jørgen Madsen til tvnyt.com. ”Vi har ikke råd til at foretage den slags emotionelle prioriteringer. Det kan godt være, at TV 2-kanalerne vil give konkurrence til vores kanaler, men giver Zulu eventuel konkurrence til TV3, ja så må TV3 jo bare gøre det bedre”, siger han. Læs mere

Mandag 3. oktober 2005
26-årige Pernille Fals Bahrt dropper børnepsykolog-planer til fordel for MTV
Når MTV i dag kl. 16 har premiere på det nye eftermiddagsprogram ’Lush’ møder seerne også et nyt dansk navn på skærmen. MTVs nye vært, Pernille Fals Bahrt, er 26 år og kommer fra København. Læs mere

Mandag 3. oktober 2005
UK: Tv-sening ødelægger børns hjerner
En ny undersøgelse hævder, at børn, der ser meget tv måske kan få ødelagt hjernens udvikling og føre til øget asocial adfærd. Der er også sammenhæng mellem, hvor meget tv børn ser og graden af ødelæggelse i den 'pædagogiske' adfærd fremgår det af den opsigtsvækkende undersøgelse. Læs mere

Mandag 3. oktober 2005
UK: BSkyB får ny rival
Storbritanniens førende betalingskanal BSkyB får nu en ny stor rival på mediemarkedet. Iflg. Børsen har NTL - Englands største kabeludbyder - købt Telewest Global for over 6 mia. dollar (37 mia. kr.). NTL satser på, at en reorganisering af de to selskaber, på længere sigt vil kunne få mediemongulen Robert Murdoch’s BSkyB til at ryste i bukserne. I dag har BSkyB langt flere kunder end de to kabel-tv-udbydere tilsammen. (SHN)

Mandag 3. oktober 2005
TV-Avisen fylder 40 år
Eric Danielsen var vært, sendetidspunktet var klokken 20, og den allerførste tophistorie var, at Nobels Litteraturpris dét år gik til en russisk forfatter. Lørdag den 15. oktober er det 40 år siden, at TV-Avisen blev sendt for første gang, og at danskerne dermed fik en daglig nyhedsudsendelse i fjernsynet. I dag sender DR TV 10 daglige nyhedsudsendelser. Læs mere

[<] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002