Kontakt os







 


Torsdag 25. november 2004
Al-Jazeera satser på Norden
Den arabiske tv-station søger skribenter i de nordiske lande. Den første norske kommentar ligger på Aljazeera.net. Læs mere

Torsdag 25. november 2004
Al-Jazeera på engelsk i 2005
Den arabiske TV-station al-Jazeera er om et år klar med en engelsksproget nyhedskanal. Læs mere

Torsdag 25. november 2004
Kina: Udenlandske virksomheder får adgang til tv-produktionsselskaber
Kina vil give udenlandske medieselskaber tilladelse til at opkøbe mindretalsandele af tv-produktionsselskaber, og varsler desuden en lovændring for at øge den internationale adgang til markedet, skriver Reuters. Den statslige radio-, film- og tv-administration har offentliggjort ændringen, der træder i kraft den 28. november. Den indebærer bl.a., at udlændinge vil få tilladelse til at eje andele på op til 49 pct. i forretningsfællesskaber. Men udenlandske investorer, der defineres soml "professionelle radio- og tv-selskaber", får ikke lov til at drive virksomhed uden en kinesisk partner. (TN)

Torsdag 25. november 2004
Flyttedag for tv-stationer hos TDC Kabel TV
For at undgå, at julekalendere og andre interessante programmer i løbet af december måned, bliver til flimmer, sne og støj på skærmen, er TDC Kabel TV nødt til at flytte visse kanaler. Det sker fordi tre forskellige netværk af digitale radio- og tv-sendere i løbet af kort tid introduceres i Danmark: det landsdelsdækkende DAB, Tetra og DTT. Læs mere

Torsdag 25. november 2004
Ny kanal på Viasat
'The GOD Channel' er nu blandt de kanaler man kan se på Viasat-platformen. 'The GOD Channel' er Europas førende kristne familiekanal. Den sender kirke-, musik- og livsstilsprogrammer fra tv-centeret i Israel til hele verden 24 timer i døgnet. (KJ)

Torsdag 25. november 2004
National Geographic Channel står uden kanalchef i Danmark
Landechef for National Geographic Channel i Danmark, Nina Z. Munch-Andersen, forlader sin stilling ved årsskiftet for at blive journalist på Dagbladet Børsen med stofområde inden for mediemarked. Læs mere

Torsdag 25. november 2004
Sverige: TV4 lancerer TV400
Den svenske tv-station TV4, der er en af bejlerne til danske TV 2 lancerer nu endnu en tv-kanal. Navnet bliver TV400 og bliver en kanal med spænding, humor og underholdning for unge voksne. TV400s programmer bliver domineret af serier, spillefilm og svenske produktioner. TV400 erstatter den nuværende kanal ’Med i TV’. Kanalchefen for TV400 bliver Johan Kleberg, der tidligere har været kanalchef på ZTV. TV400 lanceres i januar. (KJ)

Torsdag 25. november 2004
’Forunderlig Forandring’ – et halvt år efter
Det er nu omtrent seks måneder siden, at de danske deltagere i Forunderlig Forandring vendte tilbage til deres familier. Selvom de lever hver deres liv og har gennemgået forskellige plastikoperationer, er de alle enige om en ting: Det har ændret deres liv radikalt. TV Danmark viser programmet ’Forunderlig Forandring’ med undertitlen ’et halvt år efter’ mandag den 29. november kl. 21.55 Læs mere

Torsdag 25. november 2004
Anne Jerichow død
Tidligere tv-vært og udsendelsesleder på DR, Anne Jerichow, er død i en alder af 70 år, oplyser Berlingske Tidende. Anne Jerichow kom til DR i 1959, da fjernsynet havde 'speakerpiger' - piger der skulle give tv et menneskeligt ansigt. Anne Jerichow talte et nydeligt dansk og var samtidig korrekt til at udtale udenlandske navne, da hun var halvt dansk, så sammen med Hanne Sommer, Marianne Birkelund og Helle Schmidt blev Anne Jerichow en af de kendte speakerpiger, som hele Danmark kendte og elskede. Lønnen var på 38 kroner pr. aften. Da speakerpigerne blev afskaffet i 1971, fortsatte hun i DR som producerassistent i musik- afdelingen og fra 1974 som udsendelsesleder. Anne Jerichows sidste optræden på tv som studievært, var i 'Næste uges TV'. (SHN)

Torsdag 25. november 2004
USA: Frygt for bøder øger selvcensur
De amerikanske tv-stationer har bedt FCC om at komme med nogle klare retningslinier over for hvad der kan vises og siges i amerikansk tv. Årsagen skyldes en øget frygt for store bøder, der i værste fald hurtigt kan lukke en tv-station. Frygten hos de amerikanske tv-stationer er øget efter præsidentvalget hvor det republikanske parti har flertal i FCCs bestyrelse, skriver Berlingske Tidende. Læs mere

Onsdag 24. november 2004
USA: Dan Rather stopper som vært
Ankermand på CBS Evening News igennem de sidste 24 år, Dan Rather, stopper til marts. Den legendariske Rather blev for nyligt kritiseret for i '60 Minutes Wednesday', at have bragt oplysninger om præsident Bush til torvs - der ikke holdt vand. Rather var dog ikke personligt ansvarlig for fejlen. Den 73-årige Rather planlægger at fortsætte med at arbejde som korrespondent for CBS, og vender dermed tilbage til rødderne. Han startede oprindeligt som korrespondent i Vietnam. (SHN)

Tirsdag 23. november 2004
Fisk forgiftet for åben skærm i 'Kontant'
Dyrenes Beskyttelse mener, at DRs 'Kontant' har overtrådt dyreværnsloven, da programmet tirsdag aften puttede skælshampoo ned til akvariefisk. Læs mere

Tirsdag 23. november 2004
DR2 genudsender 'Jul på Vesterbro'
Ikke kun DR1 og TV 2 leverer i år julekalender-genudsendelser. Også DR 2 genudsender. Hver aften kl. 22 fra den 1. til den 24. december byder DR 2 under overskriften 'Jul i den gamle kolbøttefabrik' på et gensyn med 'Jul på Vesterbro' og 'Team Easy On' fra hhv. 2003 og 2004. (SHN)

Tirsdag 23. november 2004
DR satser på flere nye danske tv-serier
DR satser benhårdt på fremover at lave flere af de tv-serier, der tiltrækker mange seere, skriver Berlingske Tidende i dag. Afløserne til 'Ørnen' og 'Krøniken' er allerede ved at blive lavet, og den nye miniserie skrives af Søren Sveistrup og instrueres af Per Fly. Læs mere

Tirsdag 23. november 2004
Ingen Emmy til 'Krøniken'
Tredje gang blev ikke lykkens gang for DR. Da Emmy-priserne til verdens bedste tv-programmer mandag aften blev uddelt på The Hilton Hotel i New York lykkedes det ikke for DR TV-Drama at sikre sig en Emmy for 'bedste dramaserie' for tredje år i træk. I 2002 vandt DR med 'Rejseholdet', mens 'Nikolaj og Julie' sikrede sig en Emmy sidste år. Ved Emmy-festen var 'Better Times', som 'Krøniken' hedder på engelsk, i konkurrence med den tyske serie 'Schimanski' fra Colonia Media/WDR, BBC-serien 'Waking the Dead' og den ligeledes engelske serie 'Shameless' fra Channel 4. Og det var 'Waking the Dead', der vandt. Læs mere

[<] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [>]








  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002